Friday, October 15, 2010

Titipan Doa Tawaf #5

Dengan nama Allah
Allah yang Maha Besar
Dan segala puji-pujian bagi Allah

Ya Allah
Lindungilah aku di bawah naungan singgahsanaMu
Pada hari yang tidak ada
Naungan selain dari naunganMu
Dan tidak ada yang tinggal kekal selain dari ZatMu
Dan berikanlah aku minuman dari telaga
Nabi Muhammad SAW
Dengan satu minuman yang lazat, nyaman
Sesudah itu aku tidak haus untk selamanya

Ya Allah
Aku mohon padaMu
Kebaikan yang diminta oleh NabiMu
Muhammad SAW
Dan aku berlindungpadaMu
Dari kejahatan sebagaimana yang diminta
Oleh NabiMu Muhammad SAW

Ya Allah
Aku mohon padaMu
Syurga serta nikmatnya
Dan sesuatu yang dapat mendekatkan kepadanya
Baik ucapan ataupun amal perbuatan
Dan aku berlindung padaMu dari neraka
serta sesuatu yang mendekatkan aku kepadanya
baik ucapan ataupun amal perbuatan.

Dengan nama Allah
Allah yang Maha Besar
Dan segala puji-pujian bagi Allah

Wahai Tuhan kami
Berilah kepada kami kebaikan di dunia
Dan kebaikan di akhirat
Dan peliharakanlah kami dari azab neraka
Dan masukkanlah kami ke dalam syurga
Berserta orang-orang yang berbakti
Wahai Tuhan yang Mulia
Pengampun dan menguasai sekalian alam

FaceBook